sex101

Alla inlägg den 28 mars 2013

Av 101 - 28 mars 2013 23:17

http://www.facebookskolan.se/blogg/bloggbilder/puffa-pa-facebook.jpg


Jag uppdaterade min profilbild idag. Och genast får jag 10 likes av olika killar som jag inte har pratat med på flera år. Även mina vänner gillar såklart min bild, och jag får fina kommentarer. Men vad som fångar min uppmärksamhet är att efter bara någon minut har jag fått en puff av en av de här killarna.


För er som inte vet vad är en puff är; En puff, är som en liten "hej, ge mig lite uppmärksamhet"-knapp man kan trycka på som skickar en liten knuff till den personen man vill ska få uppmärksamheten. Min kompis brukar säga att "man puffar den som man vill ligga med".


http://thecsph.org/wp-content/uploads/2013/01/sex-while-on-facebook.jpg


Obehaglig tanke, då jag inte alls kan tänka mig att ligga med honom som precis puffade mig.


Facebook, vilket fantastiskt fenomen det är. Och så lätt det är att finna den där killen som genom en enda puff kan få din uppmärksamhet. Om han nu vill ha den, och vice versa.


Är det meningen att vi ska känna oss smickrade av dessa puffar? För jag vet många som, fastän de inte ens känner personerna, blir väldigt smickrade av denna uppmärksamhet. Är uppmärksamhet något viktigt för oss?

Svar: ja.


Vi vill inte vara ensamma, vi vill inte vara osynliga och vi vill inte vara fula. Varför? För att det är tråkigt.


Är detta bra tankegångar? Nej.



Det är viktigt att kunna se sig själv som unik och perfekt som den man är. Det spelar ingen roll om du är en version av dig själv som du är missnöjd med. Fyll inte den tomheten med uppmärksamhet som ändå inte är hälsosam för dig <3


Tillåt dig själv att ha tråkigt ibland. Var för dig själv. Bry dig inte om att ingen vet vem du är om du hamnar i en situation därdet skulle ské, och tillåt dig själv att inte alltid vara perfekt. För ändå är du någon som betyder något.


OCH det är dessa tankar som får mig att inte känna att jag vill uppmuntra denna kille som puffat mig. Istället lägger jag min energi på den kille som jag faktiskt tycker väldigt mycket om. Om det nu finns någon. Vad vet ni ;)


XOXO

Presentation


SEX 101, en blogg med fokus på sex och relationer!
Skriven av en 18 tjej från Stockholm med många erfarenheter, men fortfarande mycket att lära. Fråga vad ni vill och kommentera, allas åsikter och tankar är välkomna!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Hur många har du haft sex med under dina år?
 En
 Två
 Tre
 Fyra
 Fem
 Sex
 Sju
 Åtta
 Nio
 Tio
 10-19
 20+
 Jag är oskuld

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

ToppBlogg

Rösta!!

Räknaren

Underhållning bloggar

Ovido - Quiz & Flashcards