sex101

Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

Vem kan man lita på? Om kompisrealtioner...

Av 101 - 19 mars 2013 22:04

http://howto.drprem.com/wp-content/uploads/2013/02/broken-friendship-1.jpg


Yes! Detta är en fråga som många ställer sig.

Jag har en vän som säger att an inte kan lita på någon. En annan anförtror sig endast sina vänner, men inte familjen, och jag själv är rätt öppen, fast inom vissa ämnen. T.ex; mens. Ett av mina favoritämnen.

I vilket fall som helst, jag fick en förfrågan om att skriva om vänskap och relationer inom en mer vänskaplig fas. Och självklart tar jag till mig av era önskemål. Så här kör vi!


Jag har lärt mig en hel del om vänskap de senaste två månaderna. Jag har insett vilka som faktiskt ger mig positiv energi, och vilka som jag lika gärna kan vara utan. Att tänka på detta sätt gör mig lättad och helt pltösligt är det så mycket lättare att fokusera på det positiva i livet.


Jag ska berätta lite om mina sk. goa klasskamrater. (Alltså dem som jag lika gärna kan vara utan.)


-Mina klasskamrater (dem jag brukar umgås med), är riktiga fjollor, som antingen inte kan stå på sig och säga vad dem tycker, eller så är dem bortskämda snorvalpar som inte kan vara glada för andras skull. Barnligt tycker jag, och ni får ursäkta mig för mina ordval, men vissa saker gör mig ganska upprörd.

Vänner ska vara glada för varandras skull, uppmuntra varandra och finnas till vid alla tillfällen. Men tjejer (å ja, det är ni tjejer som expert på detta!!), som fått för sig att dem är jordens mittpunkt gör det exakt motsatta.

Det finns en tjej i min klass som helt enkelt inte vet hur man delar på glädje och uppmärksamhet. Hon trycker ned på folk som hon känner är i en högre rang än henne själv, och istället för att erkänna sin avundsjuka, vill hon få med alla andra att tycka likadant.

Jag genomskådade henne ganska snabbt. Men de andra tjejerna apar efter. Om jag hade ork skulle jag göra motstånd. Men istället går jag på toaletten, för att sedan finna någon i skolan som jag faktiskt tycker om att umgås med.


När jag umgås med människor som är falska, känner jag inom mig en stark irritation. Och jag, som känner mig själv vet, att om jag inte går därifrån svabbare än kvickt, kommer ordbajsa små grodor som jag sedan kommer få ångra.


Såna kompisar ska man itne vara med!!


Nu till bra kompisar.


Idag hade jag en lektion med en fantastisk tjej. Hennes glädje sprids i hela mig och vi skrattar säkerligen 30 minuter varje gång vi träffas. Minst. Hon bryr sig inte om utseende, märkeskläder, förmåner eller dylikt. Nej, hennes fokus ligger på personligheten. På den fina insidan, och samtidigt är hon en person som aldrig skulle säga något ont om någon som hon ska föreställa vän till. Hon behandlar andra som hon själv vill bli behandlad, och lyckas. Till 100%


Med henne känner jag inget behov av att gå på toaletten, utan jag kan vara mig själv. Göra tokiga saker utan att dömas ut och känna mig som hemma.



Vad försöker jag säga med detta? Det kan ni nog lista ut själva ;)


Men jag kan säga detta -Hellre ensam, än omgiven av människor som får mig att må dåligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 101 - 19 augusti 2013 23:00

Nu ska vi prata onani.   Det sägs att onani gör en galen. Tokig, galen, efterbliven, översexuell och homosexuell.   Självklart stämmer det. INTE. -Eller okej, det där med att man kan bli översexuell kanske stämmer till en viss del. Men det h...

Av 101 - 13 augusti 2013 18:30

  Tralalalaa, fyfan nu är jag kär. Damn, vad hände? Trodde jag skulle leva singellivet å tråna efter en grabb som bor flera 100mil bort, men icke. Helt plötsligt dök han bara upp. Sjukt vältränad, glad och pillemarisk. Han humor är to die for oc...

Av 101 - 13 augusti 2013 18:20

Blir ni kåta ofta? För jag har i alla fall perioder där jag kan vara superkåt flera dagar i rad. Och ibland känner jag inte av någonting alls på flera dagar. Veckor ibland. Tror det har med att göra hur man mår i allmänhet, hur hormonera flödar o...

Av 101 - 13 augusti 2013 18:17

Haha ja nu är jag tillbaka igen. Och tror att det blir för att stanna. Iallafall tills jag vet att jag inte kommer ha så mycket att göra resten av sommaren. Förhoppningsvis kommer jag in på en skola i höst, men om inte blir det blogga å jobba för min...

Av 101 - 28 mars 2013 23:17

  Jag uppdaterade min profilbild idag. Och genast får jag 10 likes av olika killar som jag inte har pratat med på flera år. Även mina vänner gillar såklart min bild, och jag får fina kommentarer. Men vad som fångar min uppmärksamhet är att efter...

Presentation


SEX 101, en blogg med fokus på sex och relationer!
Skriven av en 18 tjej från Stockholm med många erfarenheter, men fortfarande mycket att lära. Fråga vad ni vill och kommentera, allas åsikter och tankar är välkomna!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Hur många har du haft sex med under dina år?
 En
 Två
 Tre
 Fyra
 Fem
 Sex
 Sju
 Åtta
 Nio
 Tio
 10-19
 20+
 Jag är oskuld

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

ToppBlogg

Rösta!!

Räknaren

Underhållning bloggar

Ovido - Quiz & Flashcards