sex101

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av 101 - 12 februari 2013 22:16

Jag har många bra vänner, men min allra bästa vän, som jag inte riktigt vet om jag skulle klara mig utan, hon heter Ellinor. Jag älskar henne av hela mitt hjärta, och vi passar ihop som handen i handsken.


Det är inte på en sån där nivå så att vi kan strula med varandra på fyllan, och skulle kunna tänka oss att ha en trekant med en grabb tillsammans... usch nej, sånt trams gör att jag får rysningar i kroppen. Plus att om jag ska ha en trekant ska det vara med två grabbar, punkt.


Men vad är det som definerar en bästa vän när man är i min ålder och inte riktigt tänker så som man gör när man är liten?

Det är en jävligt bra fråga faktiskt. Och jag kan inte svara på den. Men jag vet iafl att min bästa vän och jag är ostoppbara, och på nyår hade vi en BOOB-tävling. Men den berättar jag om nästa gång i mina 30 inlägg tillsammans ;)


GODNATT MED ER<3

Av 101 - 12 februari 2013 21:56

Jag tänker idag vara så fräck att jag avviker från sexämnet för en stund och istället tar upp ett av mina favoritämnen: MENS


http://pics.nattstad.se/3/800000/760000/753702/pics/2011128125449728753702_sbig.jpg


Jag tycker mens är ett ämne som pratas alldeles för lite om, vilket då gör att mens är ett ämne som blir lite tabu. Lite som att mens ska vara något hemligt och privat, endast för att det förekommer kring kvinnans privata. Men jag ska säga er detta: Det är verkligen inte något att skämmas över. Och inte heller äcklas över. Mens är normalt, och helt fantastiskt. Förutom när den uteblir och man vet att man har haft oskyddat sex, för då äre KAAAOS!


Jag minns den dagen då jag fick min första mens. Jag var elva år, gick i femman och var den andra i klassen som fick mens. Jag minns att jag hade gått på toa, kollat ned i trosan och sett en vinröd fläck som samlats där. Eftersom jag var ett väldigt smart barn, ropade jag bara på min mamma som var på väg ut genom dörren att jag hade fått mens. Hon skrattade lite för sig själv, gav mig en binda och lät mig stanna hemma från skolan den dagen. Min härliga mamma. Vi pratade även om att vi skulle gå ut och äta för att fira the occasion, men det hände aldrig.


I vilket fall som helst fick killarna aldrig veta att jag hade fått min mens, och även om de fick veta gjorde dem inte så stor grej av det. Det har jag att tacka Nelly för. Hon var den första som fick mens i klassen. Och hur killarna fick reda på det är en rolig historia.

Vi alla minns de härliga tiderna i femman då killarna fortfarande tyckte det var okej att ha tre flickvänner samtidigt och spelade fotboll på rasterna tills byxorna gick sönder. Deras barnsliga fasoner visade sig extra mycket då de av någon anledning hade upptäckt att någon hade "mensat" på toan. Alla killar hade samlats runt toaletten och tittade, ojjade och skrek, medans vi tjejer satt och himlade med ögonen i klassrummet. Samtidigt som läraren var smått förvirrad. Stackars Marika. Hon hade itne mycket att komma med den dagen. Killarna var som vildar. Jag var självklart nyfiken på hur det såg ut när någon hade mensat på en toa. Var hela ringen full med blod? Men kunde inte vara så barnslig, så jag satt kvar med dem andra.


Tillslut kom killarna fram till att den som endast hade vart på toan denna dag var Nelly. Så på rasten preckade dem på henne tills hon erkände att det var hennes binda som låg i menssoptunnan. Ni vet den där lilla gråa påsen i en egen behållare. Så det är alltså så det ser ut när någon mensat på toan... En binda ligger precis där den ska; i menssoptunnan. Just great! Nelly började självklart att gråta och gick hem för dagen, men kom tillbaka dagen efter, lika tapper som alltid, med alla tjejerna som stöd. Fantastiskt!



Så mens alltså... Mens, mens, MENS, meeeens...


Har ni nå roliga minnen kring mens? Berätta gärna! Vore kul å höra om andras syn på mens. Även killar får skriva! Finns säkert många killar därute som har vart med om menssenarion, eller kanske hört från någon tjej?


DELA MED ER, PRATA, DISSKUTERA! ATT PRATA OM MENS ÄR BRA!



XOXO

Av 101 - 12 februari 2013 21:54

Ledsen över att jag inte skrivit på ett tag, har haft så äckligt mycket skolarbete. Så här sista terminen i gymnasiet får man självklart extra mycket att göra...

Men jag ska inte klaga! Istället ska jag meddela att jag är tillbaka! Gladare och piggare än någonsin, och nu ska jag föröska blogga ordentligt igen ;D Så håll i hatten, för nu kör vi!

Presentation


SEX 101, en blogg med fokus på sex och relationer!
Skriven av en 18 tjej från Stockholm med många erfarenheter, men fortfarande mycket att lära. Fråga vad ni vill och kommentera, allas åsikter och tankar är välkomna!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Hur många har du haft sex med under dina år?
 En
 Två
 Tre
 Fyra
 Fem
 Sex
 Sju
 Åtta
 Nio
 Tio
 10-19
 20+
 Jag är oskuld

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

ToppBlogg

Rösta!!

Räknaren

Underhållning bloggar

Ovido - Quiz & Flashcards