sex101

Direktlänk till inlägg 27 december 2012

ORALSEX 101

Av 101 - 27 december 2012 22:43

Först och främst ska jag understyka att oralsex är fortfarande en del av sexakten. Det är någonting som man delar intimt tillsammans och inget man ska känna sig tvingad eller liknande till att göra. Det finns dem som säger att ge någon ett "blowjob" är knappast detsamma som att ha sex, eftersom penis inte är i närheten av vagina (och nu talar jag ur ett straight perspektiv, no affence).

Jag säger tvärt emot: PENIS PENETRERAR EN DEL AV DIN KROPP. VILKET HÅL SOM HELST, OCH DET ÄR SEX! Även onani är en form av sex, vilket få människor tänker på. 


Det är ju inte så många som brukar säga: åh jag hade så bra sex igår. Med mig själv...


Men tänk er, onani är en form av smeksex, precis som oralsex är en form av sex. Analsex är också en form av sex. Smeksex, Oralsex, Analsex, Vaginalsex -De har alla någonting gemensamt: SEX!



Nog om det, jag tror ni förstår min poäng...


Nu till den riktiga delen av mitt inlägg. Hur tar man någon i munnen, med andra ord; hur ger man en kille ett bra blowjob?


Såhär skriver umo.se om denna fråga: 

Suga av, slicka en penis

Det finns flera känsliga delar på och runt penisen. Ollonet och området under, där strängen sitter är den känsligaste delen. Många är även känsliga runt och på pungen och pungkulorna och tycker att det är skönt när någon suger eller slickar där.


Illustration av tjej som blir slickad av någon och av en kille som suger av en kille.
 
Vad vi glömmer bort är att oralsex handlar inte bara om att tjejen skall gå ned på killen! Nej killen kan även gå ned på tjejen! Att slicka en tjej kan vara både spännande och svårt, vilket enligt mina erfarennheter är något som många killar tycker. Att gå ned på en tjej är inte så mycket svårare än att gå ne dpå en kille. 
 
Såhär säger umo.se om att slicka en vagina:
 

Slicka, suga en kön

Det finns flera känsliga delar på och runt könet. Klitoris är det området i könet som är känsligast. Klitorisollonet sitter mellan de yttre blygdläpparna, ovanför urinröret, och är den del av klitoris som är lättast att komma åt. Den största delen av klitoris sitter inne i kroppen.

Även de yttre och inre blygdläpparna och slidöppningen är områden som många tycker att det är skönt när någon slickar eller suger på.


Man kan även slicka runt analen och i mellangården (mellan kön och analöppning). Detta är självklart något som man gör som man vill med, dock kan jag inte komma med egna erfarenheter om detta ämne eftersom det känns lite skrämmade för min del. Men vem vet, dyker rätt man upp kanske även jag provar på detta någon gång.


I vilket fall som helst har jag lärt mig att det bästa man kan göra om man är osäker på hur man ska göra och vart man ska hålla till är det alltid bäst att fråga sin partner. För vem känner inte sin kropp bättre än den som faktiskt äger den?! ;)


XXXO


Har ni frågor och tankar, skriv gärna här på bloggen i min frågespalt, i kommentarsfältet eller mejla till sex101@live.se

 


Sex
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 101 - 19 augusti 2013 23:00

Nu ska vi prata onani.   Det sägs att onani gör en galen. Tokig, galen, efterbliven, översexuell och homosexuell.   Självklart stämmer det. INTE. -Eller okej, det där med att man kan bli översexuell kanske stämmer till en viss del. Men det h...

Av 101 - 13 augusti 2013 18:30

  Tralalalaa, fyfan nu är jag kär. Damn, vad hände? Trodde jag skulle leva singellivet å tråna efter en grabb som bor flera 100mil bort, men icke. Helt plötsligt dök han bara upp. Sjukt vältränad, glad och pillemarisk. Han humor är to die for oc...

Av 101 - 13 augusti 2013 18:20

Blir ni kåta ofta? För jag har i alla fall perioder där jag kan vara superkåt flera dagar i rad. Och ibland känner jag inte av någonting alls på flera dagar. Veckor ibland. Tror det har med att göra hur man mår i allmänhet, hur hormonera flödar o...

Av 101 - 13 augusti 2013 18:17

Haha ja nu är jag tillbaka igen. Och tror att det blir för att stanna. Iallafall tills jag vet att jag inte kommer ha så mycket att göra resten av sommaren. Förhoppningsvis kommer jag in på en skola i höst, men om inte blir det blogga å jobba för min...

Av 101 - 28 mars 2013 23:17

  Jag uppdaterade min profilbild idag. Och genast får jag 10 likes av olika killar som jag inte har pratat med på flera år. Även mina vänner gillar såklart min bild, och jag får fina kommentarer. Men vad som fångar min uppmärksamhet är att efter...

Presentation


SEX 101, en blogg med fokus på sex och relationer!
Skriven av en 18 tjej från Stockholm med många erfarenheter, men fortfarande mycket att lära. Fråga vad ni vill och kommentera, allas åsikter och tankar är välkomna!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Hur många har du haft sex med under dina år?
 En
 Två
 Tre
 Fyra
 Fem
 Sex
 Sju
 Åtta
 Nio
 Tio
 10-19
 20+
 Jag är oskuld

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

ToppBlogg

Rösta!!

Räknaren

Underhållning bloggar

Ovido - Quiz & Flashcards