sex101

Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av 101 - 19 augusti 2013 23:00

Nu ska vi prata onani.


Det sägs att onani gör en galen. Tokig, galen, efterbliven, översexuell och homosexuell.


Självklart stämmer det. INTE. -Eller okej, det där med att man kan bli översexuell kanske stämmer till en viss del. Men det har ingenting att göra med själva onanerandet i sig, utan snarare att ju mer sex man har, desstå mer sex vill man ha. I regel. Det är inte så för alla självklart, och det är lika normalt det.


De flesta tjejer och killar onanerar dagligen. Även jag gör det. Någon gång om dagen, ibland varannan dag. Beroende på lust, ork och tid.


Onani defineras som sex med sig själv då man tar på sig själv i syfte för att njuta. Hur härligt låter inte det?


Fick ett mejl från en tjej som skrev såhär till mig:


Hej SEX101.

Jag är en tjej som precis har upptäckt känslan av att onanera. Det är helt fantastiskt och jag kan bara inte sluta. Har blivit helt beroende. Ibland kan jag onanera flera gånger om dagen.

Kan inte riktigt förstå hur jag kunde leva så länge utan att ens testa att ta på mig själv när alla mina kompisar pratat så länge om onani och sex.

Jag ville bara säga att jag nu kommer fortsätta onanera, säkert varje dag. Och sen kanske jag tröttnar. Eller näääe, vem tror något sånt. Inte jag iallafall.

När jag skriver detta till dig har jag precis onanerat, och håller säkert på nu medans du läser det.

//En 15 åring som upptäckt det goda i livet.


Hennes mejl värmde mitt hjärta. Vilken härlig tjej. Och hon får njuta precis så mycket som hon vill. Onani är inget tabulagt länge som det var på 1800t. Det var nämligen då som man trodde att man kunde bli galen, knäpp och homo om man onanerade. De som onanerade mest var killar, och man brukade använda is för att kyla ned penisen och minska lusten.


Så hur onanerar vi då?


Alla gör olika. Vanligaste är dock att man stimulerar klitoris, och andra känsliga delar i vaginan för att få en viss njutning. Klitoris är känsligast, men även inre blydläpparna, området mellan yttre och inre och gpunkten inuti vaginan är känsliga för beröring.

De flesta testar sig fram för att finna sin favorit, och andra lär sig på andra sätt.

Många kvinnor vet precis hur de ska göra för att komma så fort som möjligt. Och sen är det klart. Super om man vill få sig en snabb njutning eller vill bota mensvärk, huvudvärk eller annan smärta. En orgasm utger nämligen endorfiner som kan lindra smärta i kroppen. Det hjälper en även att somna.


Mitt tips till er är dock att testa er fram, lär känna er kropp och prova på att komma på olika sätt. På så sätt vet du sedan hur du ska göra för att komma vid samlag, och kan förhoppningsvis visa det för din partner :)


Har DU frågor? Mejla eller fråga här på bloggen och jag svarar så fort jag kan.


XOXO


#onani #sex #sexblogg #information #orgasm

Sex
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


SEX 101, en blogg med fokus på sex och relationer!
Skriven av en 18 tjej från Stockholm med många erfarenheter, men fortfarande mycket att lära. Fråga vad ni vill och kommentera, allas åsikter och tankar är välkomna!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Hur många har du haft sex med under dina år?
 En
 Två
 Tre
 Fyra
 Fem
 Sex
 Sju
 Åtta
 Nio
 Tio
 10-19
 20+
 Jag är oskuld

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

ToppBlogg

Rösta!!

Räknaren

Underhållning bloggar

Ovido - Quiz & Flashcards